ביופידבק ( Bio-feedback )

.

מה זה ביופידבק ?

ביו-פידבק הוא אימון שנועד לסייע לילד לרכוש כלים משלו לשליטה על גופו, מחשבותיו ורגשותיו.

ביופידבק היא שיטה שבה מציגים לילד מדד פיזיולוגי של גופו ומביאים את השתנות המדד לתודעתו . בעזרת חיזוק חיובי מלמדים כיצד לשלוט במדד, בצורה ישירה או עקיפה (משחקי מחשב).

בעזרת תצוגה גרפית ומשחקים, מתרגלים ולומדים להשיג שליטה טובה יותר בגוף, רגיעה, ריכוז ומודעות לגורמי לחץ וחרדה, על ידי הכרת הביטויים הפיסיולוגיים שלהם.

.

איך זה עובד?

  .      ……….         מצמידים חיישנים לאצבעות

        ………….      ורואים בזמן אמת על מסך מחשב

    …    ……. ….    כיצד משתנים מדדים של הגוף שלנו

   …………. כגון: דופק, טמפרטורה, הזעה בכפות הידיים ועוד

………………..

 ………לומדים טכניקות שונות שעוזרות להפחית את המתח בגוף.

………………..

רואים במסך את יכולת השליטה שלנו בגופינו ומיישמים שיטות אלו גם בחיי היום יום. 

……..……………….

 …………….……………………….העצמנו : את תחושת המסוגלות

 …………….……………………….והביטחון העצמי בשל הכלים שיש בידינו

 …………….……………………….להשתמש בעת הצורך.

….למדנו : לצבור פחות מתח בחיים

….ולהגיב טוב יותר.לדברים

….שהחיים מפגישים אותנו.

.

כיצד ביופידבק עוזר בשליטה בתגובה למתחים?

הגוף שלנו מגיב למתח כמנגנון השרדותי קדום, שלעיתים אינו מתאים לחיים כיום ויוצר מצב של עומס גופני בעקבות מתח כרוני. ניתן לשלוט בלחצים שלנו בחיים וגם ניתן לשנות את תגובות הגופניות שלנו למצבים מלחיצים בעזרת טכניקות נלמדות.

את הטכניקות מתרגלים עם הביופידבק ( Biofeedback )  במצבי לחץ שונים וכך לומדים לשלוט להפחית מיידית את התגובה ללחץ. כמו כן מתרגלים את הטכניקות כמה פעמים ביום/שבוע באופן עצמאי  בכדי להביא את הגוף למצב בסיסי יותר רגוע.

מצב בסיסי רגוע מאפשר לגוף להגיב טוב יותר כאשר מגיע מתח מכיוון שנקודת ההתחלה טובה יותר.

.

למי מתאים האימון בביופידבק?

לכל אדם מעל גיל 5  והבעיה נובעת ממתח או מחמירה בעקבות מתח

אימון בביופידבק יכול לסייע בשיפור מצבים של: מתח, חרדות למיניהן, בעיות שינה (כולל חריקת שיניים), כאבים כרוניים (כולל כאבי ראש), טנטון, בעיות פסיכוסומאטיות, בעיות בוויסות החושי והרגשי, קשיי קשב וריכוז, חיזוק הביטחון העצמי ועוד.

.

מה חשוב להצלחת אימון ביופידבק?

מוטיבציה לעשות שינוי.

.

כיצד מתבצע התהליך?

  1. מומלץ להתחיל בפגישת הדגמה והיכרות בה ההורים והילד יתנסו בעצמם במערכת.
  2. מפגש ראשון כולל שיחת היכרות מעמיקה עם ההורים על הבעיה ומטרות האימון.
  3. מפגש שני מתרחש עם הילד וכולל בדיקה ראשונית ושמירת המדדים שישמשו בסיס להשוואה בהמשך התהליך, הסבר כיצד מתח מתבטא בגופנו ומציאת מטרות מתאימות לאימון בהתאם לבעיה.
  4. במפגשים הבאים ממשיכים לדבר על תגובות גופנו ולומדים שיטות שונות להשפיע על גופנו.
  5. לומדים להשתמש בשיטות שלמדנו בחיי היום יום.

.

משך מפגש אימון:

 45 דקות.

.

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי אחד.

.

כמה מפגשים צריך ?

10-15 מפגשי אימון, בהתאם לצורך.